Aftrap Nationale Voorleesdagen!

Gepubliceerd op: 24 januari 2024 10:26

afbeelding voorleesontbijt tijdens de Nationale Voorleesdagen

Wat een gezelligheid! Woensdag 24 januari was de aftrap van de Nationale Voorleesdagen. In meerdere vestigingen van de Bibliotheek Bollenstreek werd een voorleesontbijt gegeven voor de jongste lezertjes.

De Nationale Voorleesdagen zijn van 24 januari tot en met 3 februari 2024. De campagne is gericht op kinderen van 0 tot en met 6 jaar en hun (groot)ouders.

De kinderen werd voorgelezen uit het Prentenboek van het Jaar. Dit jaar is dat Help! Een verrassing!, het kleurrijke prentenboekdebuut van Miriam Bos. Het is een humorvol, kleurrijk en liefdevol prentenboek waarin jezelf mogen zijn op een subtiele manier centraal staat.

Tijdens de Nationale Voorleesdagen worden in de Bibliotheek Bollenstreek allerlei activiteiten georganiseerd. Er is een voorstelling en kinderen kunnen met hun 'wieltjes' meedoen aan de Wieltjesdagen en de mooiste boeken ontdekken. Bekijk alle activiteiten op www.bibliotheekbollenstreek.nl/nvd.

Gratis bibliotheekabonnement

Wist jij dat ieder kind onder de 18 jaar gratis een bibliotheekabonnement kan aanvragen? Kom dus zeker tijdens De Nationale Voorleesdagen met jouw kind (0 tot 6 jaar) naar de Bibliotheek en ontvang het gratis abonnement. Maak jij je kindje lid tijdens de Nationale Voorleesdagen dan ontvang je gratis een schattig voorleesknuffeltje (voor kinderen tot 6 jaar). Je kan meteen de leukste prentenboeken uitkiezen en meenemen naar huis!